Fernandes Rocha family from Madiera

edited December 1969 in Family and Friends
Looking for descendants of the Fernandes Rocha family from Arco de Calheta, Madeira. My grand father Alexandre Fernandes Rocha left for Hawaii on the Thomas Bell in 1887 and his brother Manuel Fernandes Rocha arrived in Hawaii in 1907 (ship named Kumeric). They left behind siblings: 2 brothers, Jose and Ayres, and possibly 2 sisters. Their parents were Manuel Fernandes Rocha and Carolina de Sousa.

Comments

• Diane Rocha-Carlos wrote:
    >
    > Looking for descendants of the Fernandes Rocha family from
    > Arco de Calheta, Madeira. My grand father Alexandre
    > Fernandes Rocha left for Hawaii on the Thomas Bell in 1887
    > and his brother Manuel Fernandes Rocha arrived in Hawaii in
    > 1907 (ship named Kumeric). They left behind siblings: 2
    > brothers, Jose and Ayres, and possibly 2 sisters. Their
    > parents were Manuel Fernandes Rocha and Carolina de Sousa.
  • Olá,
    Curiosamente tenho o mesmo nome do seu avô, e descendo de portugueses.
    Meu bisavô, Salatiel Rezende Fernandes chegou ao Brasil no início do século passado, procedente de Portugal, como trabalhador de uma ferrovia inglesa, e estabeleceu-se como fazendeiro na região de Caratinga, MG.
    Minha mãe, Irene Acetti Fernandes, casou-se com meu pai, Élio Campos Rocha, filho de Antonio Rocha Neto, imigrante portugues, e eu fui batizado como Alexandre Fernandes Rocha.
    É um prazer saber que tenho o mesmo nome que alguem respeitável e querido como seu avõ.
    Saudações,
    Alexandre Fernandes RochaDiane Rocha-Carlos wrote:
  • Hi!

My grand father's name was Manuel Fernandes Rocha.
    I know that he was in the american continent (where? Trinidad Island, I suppose). He was born at S. Bras da Calheta - Madeira.

Best regards

Adelino Fernandes
  • Hello!
    I am the daughter of Irene Rocha Caretti, who is the daughter of Mary Rocha Branco, who is the daughter of Ezelda Fernandez Rocha, who was married to Manuel Fernandez Rocha in Portugal, and who came to Hawaii on the Kumeric 1907. Manual was born in Portugal in 1883/4. That was a mouth full. I hope it helps you.

Best Wishes

Corene Lugo
  • Hi-

doing Rocha family research . My great-grandfather Antonio Fernandes Rocha-his father Francisco Fernandes Rocha, they are from the Island of Madeira , the village of Arco da Calheta. Is this the same village of your Rocha ancestors?

Peter Mello
Sign In or Register to comment.