familia Ornellas

edited December 1969 in Family and Friends
Meu avô paterno, Januario de Ornellas, nasceu em São Vicente em 15 de marco de 1896, filho de Maria de Jesus e Manuel de Ornellas . Estive em visita a Madeira em 1996, onde pude constatar. para minha alegria, ser a familia Ornellas muito numerosa na ilha. Me emocionei ao ver a rua Fernao de Ornellas.
Gostaria de saber se existe alguma ramificacao da familia ainda vivendo em Funchal ou Sao Vicente.
Qualquer noticia me sera de extrema alegria, vivo em Sao Paulo.
«13

Comments

• My husband's name is Ornellas. We live in Hawaii. His father's name was Adolph. We don't know where they came from in Portugal. I would appreciate if you hear of any family Ornellas. Lorraine
  • dear lorraine:
    My grand father's name was Januario, Vicente's son, and me and my father just don't know if my grand father left any son or si ster in madeira island when he went to brazil.
    if you have any names and dates, we can change then for arriving to any answer
    thanks for writing
    margareth
  • Sou braileira tenho 21 anos, gostaria de saber a origem da família Ornellas. Minha mãe dizia que era de origem italiana, mais não tinha certeza.

Grata.
    Faesa de Ornellas Miranda.
  • Dear Sir:

Obrigado for you reply. Unfortunately, I can't speak Portuguese and I'd appreciate if someone could translate the incoming message for me. I'm interested to see if I have family in Portugal. Madeira Portugal. Please reply. Obrigado
  • Dear Sir: I'm looking for someone with the name of Vogado or Bugado in Madeira Portugal. My gradfather migrated to Hawaii from Portugal with his parents. I may have family in Madeira. I would like to make contact. Please acknowledge in English. Obrigado. Lori
  • Dear Frasea: I'm sorry, I don't speak Portuguese. I need to have someone translate your message to me. Can you write in English? Obrigada, Lori
  • tenho noticias de que a familia ornellas teve sua origem na Ilha da Madeira, inclusive, em visita à ilha, onde meu avò paterno nasceu, existe algumas ruas com o sobrenome," Rua Fernão de Ornellas" e "Rua do Ornellas".

Tenho um estudo sobre o sobrenome Ornellas, se lhe interessar, poderei escaner e mandar, é só me indicar seu email.
  • Translating your message from english into portuguese:
    "Infelizmente não falo portugues, e ficaria muito grato se alguém traduzisse essa mensagem para mim.
    Estou interessado em saber se tenho família em Portugal, ou na Ilha da Madeira. Por favor, responda, obrigado."

Sir:
    I've been searching for my family name "Ornellas" and found that it begun in Madeira, also knowing, visiting there, that there are some streets names, as "Fernão de Ornellas Street" and "Ornellas' Street".

I also have a photograph from those streets, if it interests you.
  • Dear Margaret:

I don't understand Portuguese. Na sub nada. Please have someone write to me in English. Obrigada Lori Bugado Ornellas
  • Dear Margaret:

I don't understand Portuguese. Na sub nada. Please have someone write to me in English. Obrigada Lori Bugado Ornellas
  • dear lori

I've writen in english and also in portuguese, because it seems that you or someone from this list had ask to me to do so, I've either translate some phrases someone asked to me or whom could to do so.

tell me what you want that I write in english, because you can see that all my datas are in both languages

i'd be so glad helping you anyway, just please tell me what you, in fact you want

if you want to be certified of every message had been changed, go to top and then you know.

sincerely
    Margareth
  • Hi Maragaret: Obrigada, for your message in English. My father in law was named Adolph Ornellas. Apparently, his father migrated to Hawaii from Portugal. We are looking for family in Portugal. We don't know where he came from in Portugal. Are you an Ornellas? Please reply in English. Obrigada Lori
  • Who is the Vicente? My step grandfather was a Vicente he married my maternal grandmother, Anna Carreira. Lori
  • Margareta:

You may be a relative to my step grandfather, Duarte Vicente. Are you married to an Ornellas? Is that your married name? Ornellas is my husband's name. I'm married to an Ornellas. I'm trying to find out if I have relatives on my maternal grandmother's side, too. My great grandmother was from the Azores. This is all on my mother's side. There are so much names we have to acertain. Please reply. Thank you Lori
  • Margareta:

You may be a relative to my step grandfather, Duarte Vicente. Are you married to an Ornellas? Is that your married name? Ornellas is my husband's name. I'm married to an Ornellas. I'm trying to find out if I have relatives on my maternal grandmother's side, too. My great grandmother was from the Azores. Her name was Anna Carreira (her unweb name) This is all on my mother's side. There are so much names we have to acertain. Please reply. Thank you Lori
  • Lori and Margareth de Ornellas:

Please read my mmessage posted 6-10-03 (on the board) I do not speak, read or write Portuguese, so replies in English are much appreciated.
  • Oi

Venho atraves deste dizer q minha mãe que vivia em Rio Claro possuia o sobrenome Ornellas.
    Possuo parentes em varios locais mas não tenho mais contato, gostaria de receber mais informações sobre a familia.

Desde ja agradeço

PS: Minha filha trabalha com um rapaz cujo qual sua esposa é Ornellas e lhe informou que estão recolhendo dados para realizar a árvore genealógica.

Um abraço Mari
  • Thank you for your reply. Please write in English or have someone interpert. I don't think my husband's family went to Brazil. They came from Portugal or Medeira. You would have to give some names. There are many Ornellas' here in Hawaii. Not all of them are family to us. Obrigada. Lori
  • cara margareth,

eu sou baiano e estou estudando os meus ancestrais...aqui na Bahia existem poucos "ornellas" dos quais faço parte. se vc tiver alguma coisa sobre a origem desta família por favor, envie-me.
    ficarei muito grato.
    cordialmente,

Jonatan Pereira Gomes Ornellas
  • Johantan Perreira Ornellas;

I'm not so sure about the Ornellas name. I'm doing a search only for my grandfather's side and my grandmother's side on my paternal side. I have enough research to do on my family. Ornellas is my husband's name and I don't anything about his side. He is not interested in the Ornellas name, too. I'm sorry. Lori
  • Olá meu nome é Tatiana Ornellas,
    e sempre tive curiosidades em saber a origem desse nome. Pelas minhas pesquisas descobri que na Ilha de Madeira realmente existem muitos Ornellas. Esse sobrenome é bastante comum lá.
    Sou moradora do Rio de Janeiro.
  • Hi Lori,

You wrote to me several years ago, but this is the first time that I have had the opportunity to grt back to you. I was born in USA, and am now living in Northern Ireland. Although I was born in Albuquerque, New Mexico, my patrenal side of the family mostly come from Illinois, in and around Jacksonville. As far as I am aware, the name De Ornellas is Portugeuse. As in many languages, the "De" part of the name means "of" eg Joseph De Ornellas means Joseph son of Ornellas, or Joseph part of the family of Ornellas I have traced the name back to Ireland, to the 17th century. The name "De Ornellas" means "O Neill", which is a shorter version of "Of Neill". There is a lot more history to the name. If you would like more information, please keep in touch.

Best regards,

Joseph Patrick
  • Hi Margareth,

I was born in USA, and am now living in Northern Ireland. Although I was born in Albuquerque, New Mexico, my patrenal side of the family mostly come from Illinois, in and around Jacksonville. As far as I am aware, the name De Ornellas is Portugeuse. As in many languages, the "De" part of the name means "of" eg Joseph De Ornellas means Joseph son of Ornellas, or Joseph part of the family of Ornellas I have traced the name back to Ireland, to the 17th century. The name "De Ornellas" means "O Neill", which is a shorter version of "Of Neill", sometimes "O'Neill". There is a lot more history to the name. If you would like more information, please keep in touch.

Best regards,

Joseph Patrick
  • The Ornelas family first came to the Island of Madeira in 1460 when Lopo Esteves de Ornelas arrived. They were related to the family Ornelas do Reino and their descendants branch out into seven distinct families--Ornelas Coelho, Ornelas deo Lopo Esteves, Ornelas e Castro, Ornelas Gamboa, Ornelas Goncalves and Ornelas Monteiro. My rerence is Genealogical Register of Families that Lived in Madeira by Luiz Peter Clode, Funchal, Tipografia Comercial, 1950, 486 pages. The families lived at different times at Tabua, Santo Antonio, Funchal, Ribeira Brava, and Calheta. The Hawaii connection may be traced by going to Google and typing in Portuguese in Hawaii and getting the excellent genealogical sites for following the families from Madeira to Hawaii during the 1972-73 migration and after. +
  • Olá ! gostaria de obter algumas informações sobre a família Ornellas pois faço parte dos Ornellas da Bahia. meus pais sempre diz que a familia Ornellas é unica e que sua origem vem de Portugal gostaria de trocar algumas informações pois sou conhecedor da família na Bahia. >
  • ola me chamo Annelise, tenho 16 anos e moro em são paulo, gostaria de saber um pouco da historia dos Ornellas, meu bisavo paterno veio de portugual, ilha da madeira, é só isso que a minha vó me fala... quem souber de alguma coisa por favor me responda.
  • Ola me chamo Leonardo, venho da linhagem dos Ornellas Gamboas... moro no interior de SP, mas estou tendo dificuldade em encontrar documentos que contam a historia de nossa familia, que por sinal 'e enorme.
    Quem tiver alguma informacao, me mande pelo email leo.ornellas@zipmail.com.br
    Desde ja agradeco,
    Leo

ps.: consegui o selo de armas da familia...quem quiser eu mando !
  • Margareth de Ornellas wrote:

> Meu avô paterno, Januario de Ornellas, nasceu em São Vicente
    > em 15 de marco de 1896, filho de Maria de Jesus e Manuel de
    > Ornellas . Estive em visita a Madeira em 1996, onde pude
    > constatar. para minha alegria, ser a familia Ornellas muito
    > numerosa na ilha. Me emocionei ao ver a rua Fernao de Ornellas.
    > Gostaria de saber se existe alguma ramificacao da familia ainda
    > vivendo em Funchal ou Sao Vicente.
    > Qualquer noticia me sera de extrema alegria, vivo em Sao Paulo.

• gostaria de receber informações sobre o inicio da familia ornellas, obrigado.
  • Ola amigos,
    Sou bisneta de Jose Messias Ornellas e Balbina Xavier de Oliveira (ou Oliveira Xavier). Meu bisavo veio de Portugal e foi para a cidade de Itai no Estado de S'ao Paulo.
    Se alguem souber de algum detalhe me escreva.
    Claudia
Sign In or Register to comment.