Job at Madeira, Jobsuche auf Madeira

edited December 1969 in Holidays
Olš and Bom Dia, to all the friends of Madeira!

For sure, my request for help is not new, for the most of you.
Since 2000 I travel several times a year to Madeira. Every time I come back, I fall in love a bit more, with this beautiful place. I've been all over the Island by feet, with a car and especially with a motorbike. Madeira was always a nice place for me, to spend some good holidays and to relax from a stressful time at home. This changed at 2010, because I fall in love with a woman at Madeira. Since now 2,5 years we try hard to find a way to spend our lives together and to find a job for me. I think I don't have to tell you, how difficult it is at the moment, due to the crisis in south Europe and Portugal. But to give up is no option for us. I'm working since 20 years as an mechanical Engineer in German. I speak German and English... and my I hope that my Portuguese will be also acceptable soon. If there is anybody in this board, who can help me to find a job, whatever it may be, please contact me.
Tanks to you all!

Mit Sicherheit ist mein Hilferuf nicht neu für die meisten von Euch.
Seit dem Jahr 2000 reise ich mehrmals im Jahr nach Madeira. Jedes mal wenn ich zurück komme verliebe ich mich ein Stück mehr in diese Insel. Ich habe die Insel sowohl zufuß, mit dem Auto und mit dem Motorrad durchquert. Madeira war für mich stets ein Ort um Ferien zu verbringen und zu entspannen. Das hat sich im Jahr 2010 geändert, als ich mich in jemanden auf Madeira verliebt habe. Seit mehr als 2,5 Jahren versuchen wir nun einen Weg zu finden, dass ich permanent nach Madeira umsiedeln kann. Auf Grund der schwierigen wirtschaftlichen Lage war es jedoch bis heute unmöglich einen Job zu finden. Ich arbeite seit 20 Jahren als Maschinenbau-Ingenieur in Deutschland. Ich spreche Deutsch und Englisch und hoffe das mein portugiesisch auch rasch besser wird. Wenn in diesem Forum jemand sein sollte, der mir, in welcher Weise auch immer, bei der Jobsuche behilflich sein kann, bitte nehmt mit mir Kontakt auf.
Danke Euch allen!
Sign In or Register to comment.